Özcan Akyol volgt Go Ahead Eagles bij RTV Oost

16-05-2019

In een nieuwe serie ‘Home of Eus’ gaat schrijver, columnist, documentairemaker, maar ook Deventenaar en Go Ahead Eagles-supporter Özcan Akyol op zoek naar antwoorden op zijn vragen. Na het rampjaar vorig jaar staat Go Ahead Eagles er nu beter voor dan ooit. Voor ‘Eus’ een goede reden om in een tweede serie van Home of Eus eens te onderzoeken of GA Eagles wel klaar is voor een terugkeer in de Eredivisie. Het eerste deel van het tweeluik is op zaterdagavond 18 mei om 17.30 uur bij TV Oost te zien.

Vorig jaar nog beleefde GA Eagles een dramatisch seizoen. De club stond onderin de Eerste Divisie, de historische stadionmuur viel om en spelers van de tegenstander werden aangevallen op het veld. Hoe het zo mis kon gaan en of ze er bovenop zouden komen, waren prangende vragen van de achterban die in Home of Eus besproken werden. Özcan Akyol sprak met legendes, supporters en clubleiding in alle openheid over ‘hun’ club.

Na dit rampjaar volgde de wederopstanding. Go Ahead Eagles begint na een goed seizoen dit weekend aan de play-offs met als inzet promotie naar de Eredivisie. Maar met deze goede resultaten ontstaan er ook twijfels: kunnen ze een eventuele rentree in de Eredivisie wel aan? Zijn ze er klaar voor en denkt de clubleiding hier ook zo over? In het nieuwe seizoen van Home of Eus maakt Akyol de balans op. Hij gaat op pad met hoofdpersonen van vorig seizoen en opent deuren die normaal gesloten blijven. Waarachter grootspraak plaats heeft gemaakt voor geluk, geloof en groeipijn.

Het eerste deel van het tweeluik is op zaterdag 18 mei om 17.30 uur te zien bij RTV Oost. De uitzending wordt ieder uur herhaald.