Het verkiezingsprogramma van Overijssel

08-01-2019

Commissaris van de Koning Andries Heidema kreeg Hét Verkiezingsprogramma van Overijssel overhandigd tijdens de nieuwjaarsreceptie van de provincie Overijssel. Het is het verkiezingsprogramma dat inwoners van Overijssel de afgelopen maanden samen schreven met RTV Oost.

Andries Heidema kreeg het verkiezingsprogramma uit handen van burgemeester Martijn Dadema van de gemeente Raalte, tevens voorzitter van VNG Overijssel. Ook Overijsselaars die hebben meegeschreven waren aanwezig bij de overhandiging. Commissaris van de Koning Heidema gaf eerder al aan dat hij vindt dat het verkiezingsprogramma meegewogen moet worden bij de coalitie-onderhandelingen na de verkiezingen. Hét Verkiezingsprogramma van Overijssel is ook online te lezen op RTV Oost.nl.

Dit vindt de Overijsselaar belangrijk
In Hét Verkiezingsprogramma van Overijssel staan vier thema’s centraal: verkeer & mobiliteit, duurzame energie, landbouw & natuur en cultuur. Inwoners van Overijssel, bezoekers van de site, app en Facebookpagina van RTV Oost konden stellingen over deze thema’s invullen. Maar ze kwamen ook zelf met ideeën over zaken die zij op de politieke agenda van Provinciale Staten willen plaatsen. ‘Bouw meer betaalbare woningen voor jongeren en ouderen’. Die stelling kreeg de meeste stemmen van het Overijsselse publiek. Uit het verkiezingsprogramma wordt verder duidelijk dat mensen zich zorgen maken over de oprukkende wolf, en wordt om de terugkeer van het bejaardentehuis gevraagd om de vergrijzing in Overijssel in goede banen te leiden.

Verder praten
Op 20 maart zijn de Provinciale Statenverkiezingen en gaat Overijssel weer naar de stembus. In aanloop naar die verkiezingen organiseert RTV Oost meerdere bijeenkomsten in Overijssel om verder te praten met inwoners en politici over de belangrijke thema’s in de Overijsselse samenleving.

Het verkiezingsprogramma van Overijssel loopt vooruit op de Provinciale Statenverkiezingen op 20 maart 2019. Net als de politieke partijen die meedoen aan de verkiezingen, besloot RTV Oost om samen met de inwoners van Overijssel een eigen verkiezingsprogramma te schrijven. Al het nieuws hierover en Hét Verkiezingsprogramma van Overijssel vind je op RTV Oost.