Omroep Gelderland in teken van de wolf

10-09-2018

Vanaf woensdag 12 september staat Omroep Gelderland in het teken van de wolf. We sturen een verslaggever richting Saksen-Anholt, Duitsland. Op locatie kijkt deze mee met een Nederlandse groep vrijwilligers die daar meer kennis opdoet over de relatie tussen mens en dier. Welke kennis is zeer bruikbaar voor Gelderland en hoe kunnen we dat hier toepassen?

De Week van Gelderland
In het radioprogramma De Week van Gelderland op vrijdag 14 september komen voor- en tegenstanders aan het woord in combinatie met experts en afgevaardigden van de Gelderse politiek. Het doel hiervan is om samen duidelijk te maken wat de aanwezigheid van de wolf nu precies teweeg brengt in onze provincie én om daarop te anticiperen. Omroep Gelderland scheidt de feiten van de fictie en belicht verschillende kanten van het verhaal.

Live mee discussiëren
Tijdens De Week van Gelderland is het tussen 16.00 en 19.00 uur mogelijk om via een livestream op onze website mee te discussiëren. De vragen en meningen kunnen gestuurd worden naar het WhatsApp-nummer van Omroep Gelderland. Zo kan iedereen vanuit huis aanschuiven aan de discussietafel.

In het kielzog van de wolf
De tocht van de wolf in Gelderland is in kaart gebracht door het programma BuitenGewoon. Welke keuzes maakt het dier en waarom zwemt hij nou juist de rivier de Waal over bij Wageningen? Op 15 september zendt Omroep Gelderland de tv-documentaire uit bij BuitenGewoon over de route die de wolf heeft afgelegd.

Wil je niets missen? Luister dan naar Radio Gelderland en beluister verschillende reportages. Op vrijdag 14 september gaat de discussie vanaf 16.00 uur van start tijdens De Week van Gelderland. Zaterdag 15 september wordt de documentaire over de wolf uitgezonden tijdens het programma Buitengewoon, vanaf 17.20 uur (daarna ieder uur herhaald).

Deelnemen aan de discussie? Of meer weten over de wolf? Het laatste nieuws is te vinden op Omroep Gelderland en de Facebookpagina van Omroep Gelderland.

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023