NLO rapporteert opnieuw 7,4% marktaandeel voor regionale omroep

19-01-2021

De regionale omroep realiseert op radio een gezamenlijk marktaandeel van 7,4% (nov-dec’20). Dit betekent dat 7,4% van de totale luistertijd van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder naar de dertien regionale publieke radiozenders gaat. In dezelfde periode vorig jaar (nov-dec’20) was het marktaandeel van de regionale publieke radiozenders 7,2%. Dit blijkt uit de luistercijfers die door NLO/GfK zijn gepubliceerd.

(Bron: NLO/GfK, ma-zo 6-24 uur, 10+)

Auteur: Robert Claus

Gerelateerde berichten

RPO-begroting 2023: Zeven strategische prioriteiten

De focus ligt o.a. op het transformatielab, de gezamenlijke web- en appomgeving en het opstellen van een journalistieke kwaliteitsrichtlijn.

26 09 2022

Dutch Media Week: Podcast over 30 jaar regionale televisie

Op zondag 2 oktober 2022 is het precies 30 jaar geleden dat de eerste regionale televisie-uitzending in Nederland te zien was.

16 09 2022

Vacature: Lid Raad van Toezicht van Regionale Publieke Omroep (RPO)

RPO is op zoek naar een toezichthouder met stevige toezichthoudende ervaring die de waarde van regionale omroepen onderschrijft.

07 09 2022