NH Gooi

03-05-2018

NH Gooi wordt een onafhankelijke nieuwsorganisatie in het hart van media valley Hilversum. Het richt zich op de lokale behoefte met onderwerpen die relevant zijn voor de burgers binnen het gebied. Met nieuws dat raakt, dat pakt en dat inspireert.

Met deze nieuwe strategische samenwerking wordt een impuls aan de publieke nieuwsvoorziening op lokaal en regionaal niveau gegeven. NH Gooi weet wat er leeft en spreekt de taal van de mensen in haar gebied. De verslaggevers opereren vanuit de streek, zijn herkenbaar op straat en beschikken over een groot netwerk van betrokken burgers en bevlogen vrijwilligers op lokaal niveau. Dat netwerk zorgt continu voor een input aan nieuws. NH Gooi wordt leidend en zal een toonaangevende bron van Goois nieuws zijn, ook voor landelijke media.

Paul van Gessel, algemeen directeur NH Media: “Samen met AT5, ook een lokale omroep, vormen we al vijf jaar een goed geoliede machine. Het is zonneklaar dat die samenwerking tussen lokale en regionale omroepen groot journalistiek voordeel oplevert. Met NH Gooi zetten we een majeure stap in het laten versmelten van die lokale/ regionale laag in ons publieke bestel. Ik wil minder instituten en meer nieuws; de grote winnaar is het publiek.”

Jacky de Vries, chef NH Nieuws: “NH Gooi is een unieke samenwerking die als doel heeft de lokale journalistiek kwalitatief te verbeteren. De ambitie is groot en geboren uit noodzaak: de totstandkoming van een optimale publieke nieuwsvoorziening is hard nodig.”

Pieter Eshuis en Henk Hoogeveen, bestuursleden 6FM: “Wij zijn heel trots op deze samenwerking. NH Nieuws deelde al eerder haar journalistieke kennis met ons. Nu kunnen we ook optimaal gebruikmaken van een nog breder scala aan content, techniek en backoffice faciliteiten.”

De nieuwscontent van NH Gooi wordt verspreid over diverse kanalen: nhgooi.nl, de NH Nieuws app, social media, radio en tv. Vanuit de nieuwsbehoefte van het publiek wordt het nieuws ververst, in ed ochtend, lunchtijd en vooravond. In totaal brengt NH Gooi gemiddeld vier video-items per dag en vijftien berichten, waar mogelijk verrijkt met video.

Bron: persbericht NH Media

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023