Jaarverslag 2017

15-05-2018

Een goede, liefst pluriforme, nieuws- en informatievoorziening is van essentieel belang voor het goed functioneren van onze samenleving. Zij draagt ertoe bij dat Nederlanders geïnformeerd zijn en meningen kunnen vormen, en controleert het reilen en zeilen van overheid en bedrijfsleven. Voor het regionale niveau is daarvoor in de Mediawet een publieke mediaopdracht opgenomen die door de Stichting Regionale Publieke Omroep (RPO) en de dertien regionale publieke omroepen in Nederland samen verzorgd wordt. De RPO doet dit als samenwerkings- en coördinatieorgaan en de regionale omroepen als verzorgers van regionaal media-aanbod.

Het jaarverslag 2017 van de RPO kunt u hier vinden. Alle regionale omroepen maken daarnaast hun eigen jaarverslag, die ze op hun websites publiceren.

Regionale publieke omroepen versterken online positie

De regionale publieke omroep behoudt een sterke positie op televisie en radio en bereikt steeds meer mensen met online kanalen.

25 04 2019

Jaarverslag 2016

Hier kunt u het allereerste jaarverslag van Stichting Regionale Publieke Omroep (RPO) downloaden.

31 05 2017