Hoofdredacteur Michel la Faille van Studio Alphen naar Omroep West

15-06-2021

Michel la Faille maakt de overstap van Studio Alphen naar Omroep West. Bij de lokale omroep van de gemeente Alphen aan den Rijn was hij hoofdredacteur. In zijn nieuwe baan bij de regionale publieke omroep van het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland gaat hij aan de slag als op de nieuwsredactie. Studio Alphen is één van de lokale omroepen waar Omroep West intensief mee samenwerkt.

Betrokken
De inmiddels 32-jarige Michel la Faille is al meer dan de helft van zijn leven betrokken bij de lokale omroep. Op 15-jarige leeftijd werd hij vrijwilliger en enkele jaren later trad Michel in dienst als eindverantwoordelijke voor de nieuws- en sportredactie. Sinds 2013 is de geboren en getogen Alphenaar de hoofdredacteur.

Vakkundig
“In de jaren dat Michel voor Studio Alphen werkt, is de omroep geprofessionaliseerd tot een gewaardeerde en vakkundige lokale publieke omroep. We vinden het heel jammer dat Michel weggaat als betaalde kracht, maar we gunnen hem absoluut die verdiende nieuwe stap in zijn carrière. En hij blijft vrijwilliger, dus hij blijft behouden voor de omroep”, reageert voorzitter Ben Schuttenbeld. “Voor mij is Omroep West niet nieuw. Sinds 2013 werk ik bij West op zaterdagen als sportjournalist, dat doe ik naast mijn werk bij Studio Alphen. Ik ga daar nu op de nieuwsredactie aan de slag”, aldus Michel la Faille.

Redactionele basis
Het bestuur van Studio Alphen heeft Mike Mourits (29) aangesteld als de nieuwe eindverantwoordelijke voor de nieuwsredactie. Net als Michel is ook Mike op jonge leeftijd (17 jaar) begonnen bij de lokale omroep. Hij is inmiddels twaalf jaar actief voor Studio Alphen, waarvan de laatste zeven jaar in dienstverband. Sinds 2014 vormt Mourits samen met La Faille de redactionele basis van Studio Alphen. “Ik denk dat ik namens iedereen binnen de omroep spreek als ik zeg dat we Michel heel dankbaar zijn voor zijn inzet in de afgelopen jaren. De ontwikkeling van Studio Alphen valt in grote mate toe te schrijven aan hem”, zegt Mike Mourits. “Samen met de geweldige groep vrijwilligers ben ik ervan overtuigd dat we die ontwikkeling nog verder kunnen doorzetten in de komende jaren.”

Samenwerking
Omroep West en Studio Aplhen werken nauw samen in het Regionaal Nieuws Netwerk (RNN). Dit is een samenwerkingsverband tussen Omroep West en lokale omroepen in het noorden van Zuid-Holland. Sinds 2017 wisselen de circa vijftien deelnemende omroepen verhalen, mensen, kennis en middelen uit.