CSI Twente

12-06-2018

Het Erve Maathuis in Geesteren is van dinsdag 12 tot en met zondag 17 juni weer zes dagen lang het decor van het CSI Twente. TV Oost doet zondag 17 juni vanaf 15.00 uur live verslag van de Grote Prijs van Twente.

De live-uitzending begint om 15.00 uur met beelden van de eerste ronde van de Grote Prijs van Twente. Vanaf 17.00 uur is de finale van de Grote Prijs te zien, met de barrage en de huldiging. Ook Radio Oost doet live verslag van het prestigieuze paardensportevenement in Geesteren.

Mondiale ruitertop
De springwedstrijden voor de mondiale ruitertop vormen als gebruikelijk de hoofdmoot van de klassieker op de hippische agenda. Maar ook voor andere disciplines, de basissport en gezellige feesten, is er traditiegetrouw veel aandacht op het Erve Maathuis. Vast staat dat ‘Geesteren’ ook dit jaar diverse wereldtoppers zal mogen verwelkomen. Zo hebben twee wereldkampioenen springen hun komst al toegezegd. Philippe Lejeune (2010) en Jeroen Dubbeldam (2014), de laatste met onder meer SFN Zenith, zijn van de partij. Lejeune neemt onder anderen zijn Belgische teamgenoot Wilm Vermeir mee. Verder de Amerikaanse Beezie Madden en Andrew Kocher, Zwitserse Beat Mändli, Abdullah Sharbatly afkomstig uit Saoedi Arabië en de Duitser Michael Jung. Deze laatste heerste jarenlang als een vorst in de eventingsport, met de olympische titel van 2016 als onbetwist hoogtepunt. Uit Nederland naast Jeroen Dubbeldam ook Marc Houtzager, Jur Vrieling, Gert-Jan Bruggink, nationaal titelhouder Frank Schuttert en vice-kampioen Gerben Morsink.

In Sport op Zondag op TV Oost wordt uitgebreid teruggeblikt op het evenement. De wedstrijd en alle uitslagen zijn tevens te volgen via de website van RTV Oost

De live-uitzending van CSI Twente begint op zondag 17 juni om 15.00 uur, Sport op Zondag zie je om 20.20 uur en wordt elk uur herhaald.

Foto: CSI Geesteren 2017, Anita van der Palen-Hahyary

RTV Oost zet de streektaal in het zonnetje tijdens de Week van de Streek

Van 10 t/m 17 maart is het de ‘Week van de Streek’ bij RTV Oost en besteedt de

07 03 2024

Dorothy Oosting volgt Overijsselaars die een dierbare hebben verloren

Vanaf januari is bij RTV Oost ‘Rouw op je dak’ te zien met verhalen van Overijsselaars die een dierbare hebben verloren.

28 12 2023

Omroep Flevoland start 2024 met vernieuwde radioprogrammering

Radioprogramma’s krijgen een nieuw jasje, een nieuwe programmanaam én er is ruimte voor meer muziek.

19 12 2023